خرس طلای برلیناله در دست اسکورسیزی

خرس طلای برلیناله در دست اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی شب پیش در حالی که خرس طلای افتخاری برلیناله را دریافت کرد، گفت فکر نمی‌کند سینما در حال مردن باشد، بلکه در حال تغییر است.

چهارشنبه 2 اسفند 1402 ساعت 11:9
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

 در مراسم ویژه ای که شب پیش برگزار شد، برای ادای احترام به مارتین اسکورسیزی خرس طلای افتخاری هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به این سینماگر اهدا شد.

مارتین اسکورسیزی در یک کنفرانس مطبوعاتی در این جشنواره نظرات خود را در مورد وضعیت فعلی سینما توضیح داد.

وقتی از وی پرسیده شد که آیا فکر می‌کند سینما در حال مرگ است، گفت ترجیح می‌دهد بگوید این صنعت در حال تغییر است.

وی گفت: اصلا فکر نمی‌کنم سینما در حال مرگ باشد، نه. فکر می‌کنم در حال تغییر است. هرگز قرار نبود یک چیز باشد. عادت کرده بودیم که یک جور باشد. من با سینما به عنوان یک چیز بزرگ شدم: اگر می خواستی فیلمی ببینی به سینما می‌رفتی. یک فیلم خوب یا یک فیلم بد، اما به هر حال یک فیلم بود. همیشه یک تجربه جمعی بود.

اسکورسیزی، ۸۱ ساله، گفت که سینمای دوران جوانی او جای خود را به دنیایی از امکانات جدید داده است که نباید تهدید کننده باشد.

او در ادامه بیان کرد: اما فناوری آن قدر سریع و خسته کننده تغییر کرده که به نوعی تنها چیزی که واقعاً می‌توانید به آن وفادار باشید، صدای فردی است. خب صدای فردی می‌تواند خود را در«تیک تاک» بیان کند یا می‌تواند خود را در یک فیلم چهار ساعته یا یک مینی سریال ۲دو ساعته بیان کند.

وی افزود: با تسلط استریمینگ و تهدیدهای احتمالی هوش مصنوعی، نباید بگذاریم فناوری ما را بترساند. چیزی که من به آن می پردازم این است که فکر نمی‌کنم باید بگذاریم فناوری ما را بترساند. من فکر می‌کنم شما برده فناوری نمی‌شوید. بیایید فناوری را کنترل کنیم و آن را در مسیر درست قرار دهیم. جهت درست همان صدای فردی است، نه چیزی که صرفاً مصرف و دور انداخته می‌شود.

ثبت نظر

ارسال