اختتامیه "زیر چتر لبخند" در رادیو

اختتامیه "زیر چتر لبخند" در رادیو

اختتامیه دومین جشنواره طنز و رادیو امروز جمعی از طنازان و اهالی را دیو را گرد هم جمع کرد تا در جشنواره‌ای که تحت عنوان "زیر چتر لبخند" معرفی شده بود با تداعی برخی نمایش های قدیمی توسط هنرمندان کام اهالی رادیو شیرین شود.

دوشنبه 15 اسفند 1401 ساعت 8:49

به گزارش هنرنامه امروز به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، اختتامیه دومین جشنواره طنز و رادیو (زیر چتر لبخند) عصر امروز با حضور علی بخشی زاده- معاون صدا، حسین قرایی- مدیر کل روابط عمومی صداوسیما، شاهید مظفری- قائم مقام معاونت صدا، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا، هنرمندان و جمعی از پیشکسوتان طنز و اهالی رادیو از جمله عباس محبی، علیرضا جاویدنیا و منوچهر آذری و جواد انصافی و امیر پارسی در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در بخشی از این مراسم جواد انصافی و امیر پارسی نمایش (عبدلی و اوستا) را اجرا کردند.

اجرای مسابقه طنز مشاعره توسط بازیگران طنز رادیو و اجرای استند آپ کمدی با اجرای حامد فرامرزی از برگزیدگان این جشنواره از دیگر بخش‌های این مراسم بود. 

حمیدرضا افتخاری- دبیر این جشنواره در ابتدای مراسم با گفت: فراخوان این جشنواره از اول بهمن اعلام و دریافت آثار از طریق سایت شروع شد و خانواده شاد، ترویج فرهنگ معرفت، حقوق و رفتار شهروندی و هجمه رسانه‌های غربی چهار محور این جشنواره بود.

وی همچنین افزود: ۱۲۱ اثر در بخش مردمی در سه حوزه اجرای لطیفه، خاطره گویی و کتاب محبوب من و ۱۰۷ اثر در بخش حرفه‌ای مورد ارزیابی قرار گرفت که البته در این بین هجمه رسانه‌های غربی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

افتخاری همچنین عنوان کرد: آثار بخش مردمی به نسبت دوره قبل کیفیت بیشتری داشت و این موضوع خبر از موفقیت رادیو صبا در تولید برنامه‌های بهتر تعاملی و سیما موفقیت در تعامل با شنوندگان می‌دهد. از این رو امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌هایی که در این دوره کشف کردیم استفاده کنیم.

وی افزود: آثار ارسالی شرکت کنندگان در قالب یک برنامه به نام زیر چتر لبخند از ۲۷ اسفند ماه از رادیو صبا پخش شود.

مدیر رادیو صبا توضیح داد، برنامه زیر چتر لبخند با گفتگو با شرکت کنندگان جشنواره زیر چتر لبخند و پخش آثارشان هر روز در ایام نوروز همراه مخاطبان می‌شود.

در بخش ویژه این مراسم از منوچهر آذری تقدیر و از تابلو عکس او توسط علی بخشی زاده رونمایی شد. آذری که سازدهنی اش را با خود آورده بود، برای حضار ساز زد و بخشی از تکیه کلام‌ها و نمایش‌های قدیمی‌اش را اجرا کرد. او پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: من ۵۰ سال است با میکروفون زندگی می‌کنم. خوشحالم که دوستان یاد من پیرمرد افتادند و من را به این مراسم دعوت کردند. با اینکه حالم خوش نبود اما دلم می‌خواست به این مراسم بیایم. 

وی همچنین ادامه داد: من عاشق مردم ایران هستم و همیشه سعی کردم آنها را بخندانم. امیدوارم دل ملت ایران همیشه شاد باشد. من معتقدم همیشه باید لبخند زد، نه فقط زیر چتر. در پایان مراسم نیز برگزیده‌ها عکس دسته جمعی یادگاری گرفتند.

در ادامه مراسم، اسامی و عناوین برگزیدگان اعلام شد.

اهدا جوایز بخش مردمی 

هیات داوران بخش مردمی دومین دوره جشنواره زیر چتر لبخند نتایج این بخش را به شرح زیر اعلام کرد:  

بخش کتاب محبوب من 

هیات داوران تندیس لبخند، دیپلم افتخار، بن خرید کتاب و جایزه نقدی اثر منتخب جشنواره را به پریسا صدائی آذر برای اثر «بفرمایید بنشینید صندلی عزیز» تقدیم کرد.  

 الیکا خدادی برای اثر «کوچکترین فرد خانواده » موفق به دریافت تندیس هدهد سیمین ، لوح تقدیر بن خرید کتاب و جایزه نقدی اثر برگزیده جشنواره شد.

برندگان بخش اجرای لطیفه 

هیات داوران تندیس لبخند، دیپلم افتخار، بن خرید کتاب و جایزه نقدی اثر منتخب جشنواره را در این بخش به امیرحسین یاوری برای اثر طنز قم تقدیم کرد.

صادق مددی در این بخش برای اثر خندوانه موفق به دریافت تندیس هدهد سیمین ، لوح تقدیر بن خرید کتاب و جایزه نقدی اثر برگزیده جشنواره شد.

بخش خاطره گویی  

هیات داوران تندیس لبخند، دیپلم افتخار، بن خرید کتاب و جایزه نقدی اثر منتخب جشنواره در بخش خاطره گویی را به طور مشترک به ابراهیم اسکندری برای اثر شله زرد و ملیحه یَلَمچی برای اثر شب شکن تقدیم کرد.

حامد فرامرزی در این بخش موفق به دریافت تندیس هدهد سیمین ، لوح تقدیر بن خرید کتاب و جایزه نقدی اثر برگزیده جشنواره برای اثر خانواده‌ی پرجمعیت شد.

    

بخش مشاغل 

هیات داوران بخش حرفه ای دومین دوره جشنواره زیر چتر لبخند نتایج این بخش را به شرح زیر اعلام کردند  

بهترین صدابردار 

هیات داوران تندیس لبخند ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و جایزه نقدی بهترین صدابردار را برای صدابرداری برنامه کوی نشاط از شبکه رادیویی علیرضا آزادگان تقدیم کرد.

بهترین نویسنده 

هیات داوران تندیس لبخند ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و جایزه نقدی بهترین نویسنده را برای نویسندگی برنامه «کاکتوس» از شبکه رادیویی گفت و گو به نویسندگان این برنامه محمد حسین روانبخش و مهرشاد مرتضوی تقدیم کرد. 

بهترین گوینده زن

ژاله اکبری برای اجرای برنامه «گذر بازار» از شبکه رادیویی اقتصاد موفق به دریافت تندیس لبخند ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و جایزه نقدی بهترین گوینده زن شد.

بهترین گوینده مرد

تندیس لبخند ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و جایزه نقدی بهترین گوینده مرد به مهبد قناعت پیشه برای اجرای برنامه «صبح صبا » از شبکه رادیویی صبا تعلق گرفت. 

بهترین شخصیت زن

هیات داوران تندیس لبخند ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و جایزه نقدی بهترین شخصیت (کارکتر) زن را برای حضور در برنامه «خانیم خاتینلار» از صدای مرکز آذربایجان غربی به بهاره غنی زاده تقدیم کرد.

بهترین شخصیت مرد

هیات داوران تندیس لبخند ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و جایزه نقدی بهترین شخصیت (کارکتر) مرد را برای حضور در برنامه «شور و شیرین » از صدای مرکز خراسان رضوی به مجتبی شفیعی تقدیم کرد.

بهترین برنامه در بخش ویژه( هجو رسانه های غربی) 

هیات داوران ضمن تقدیر و تشکر از کلیه آثار که تلاشی هنرمندانه برای هجو تلاش های بی ثمر رسانه های غربی داشتند جایزه بهترین اثر در بخش ویژه را اعلام کرد 

تندیس صبا ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و هدیه نقدی در این بخش به تهیه کننده برنامه «خط رو خط» از شبکه رادیویی جوان به حامد مرادیان تعلق گرفت.        

هیات داوران تندیس هدهد صبا ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و هدیه نقدی جشنواره را به تهیه کننده برنامه «هجو آبتین» از شبکه رادیویی صبا به امیر حسین رنگرز تقدیم کرد.

برگزیده قالب طنز آهنگ 

مجید امجدی فرد تهیه کننده طنز آهنگ «همسایه آزاری» از شبکه رادیویی سلامت موفق به دریافت تندیس هدهد صبا ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و هدیه نقدی جشنواره شد.

بهترین برنامه ترکیبی 

هیات داوران تندیس هدهد صبا ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و هدیه نقدی جشنواره به تهیه کننده برنامه «شیرین دار» از صدای مرکز مازندران به علی صادقی تقدیم کرد.

بهترین اثر در ساختار قطعه نمایش 

حسن حیدرزاده تهیه کننده قطعه نمایش «من و استاد» از شبکه رادیویی معارف موفق به دریافت تندیس هدهد صبا ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و هدیه نقدی جشنواره شد.

برنده بهترین اثر در بخش شخصیت محور 

برنامه «صبح صبا» از شبکه رادیویی صبا به عنوان بهترین اثر در بخش شخصیت محور معرفی شد و هیات داوران تندیس هدهد صبا ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و هدیه نقدی جشنواره را به تهیه کننده برنامه امیر اکبری تقدیم کرد.

بهترین اثر جشنواره 

جایزه بهترین اثر جشنواره به برنامه «تلخند» از صدای مرکز زنجان تعلق گرفت و هیات داروان تندیس صبا ، لوح تقدیر، بن خرید کتاب و هدیه نقدی مهناز عالمی تهیه کننده این اثر تقدیم کردند.

رونمایی از کتاب «خوش بیان» مجموعه اشعار شنوندگان رادیو صبا در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره زیر چتر لبخند از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

ثبت نظر

ارسال