افتتاحیه جهانی ۴۳۵ میلیون دلاری آواتار 2

افتتاحیه جهانی ۴۳۵ میلیون دلاری آواتار 2

یکشنبه 27 آذر 1401 ساعت 13:51
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

دنباله «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) «جیمز کامرون» اولین آخر هفته‌اش را با فروش جهانی ۴۳۴.۵ میلیون دلاری سپری کرد. این فیلم در بازارهای خارج از آمریکای شمالی ۳۰۰.۵ میلیون دلار فروخته است.

این افتتاحیه جهانی سومین آخر هفته پرفروش یک فیلم هالیوودی در دوران پاندمی و دومین افتتاحیه جهانی سال ۲۰۲۲ تا امروز بود. این رکورد تا ۸۲ درصد بیشتر از «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت، ۷۸ درص بیشتر از قسمت اول «آواتار» در سال ۲۰۰۹، ۴۲ درصد بیشتر از «دنیای ژوراسیک: قلمرو» (Jurassic World: Dominion) یونیورسال و ۲۴ درصد کمتر از «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست»‌ (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول بوده است.

فروش «آواتار ۲» در چین از ۵۷ میلیون دلاری عبور کرده و انتظار می‌رود به ۱۰۰ میلیون دلار برسد. این دنباله پرفروش‌ترین فیلم تاریخ چند کشور کوچک، دومین افتتاحیه تاریخ کشور هند در میان فیلم‌های خارجی، سومین افتتاحیه تاریخ ویتنام و پنجمین افتتاحیه تاریخ آلمان شده است.

پنج بازار بین‌المللی پرفروش «آواتار ۲» در هفته اول چین با ۵۷ میلیون دلار، کره جنوبی با ۲۴.۷ میلیون دلار، آلمان با ۲۰ میلیون دلار، فرانسه با ۱۹.۳ میلیون دلار و هند با ۱۸.۱ میلیون دلار بودند. اکران «راه آب» در سینماهای آیمکس کشور هند، بلژیک، سوییس، ترکیه، شیلی، چک، ویتنام، نیوزلند، رمانی، صربستان و قزاقستان رکوردشکنی کرده است. نزدیک به ۶۶ درصد از فروش جهانی این فیلم در افتتاحیه از فرمت سه بعدی کسب شده است.

 

ثبت نظر

ارسال