انتقاد گسترده از اظهارات جرمی کلارکسون علیه مگان مارکل

انتقاد گسترده از اظهارات جرمی کلارکسون علیه مگان مارکل

«کیتی برک» موج اعتراض به «جرمی کلارکسون» به خاطر اظهارات باورنکردنی‌اش در مورد «مگان مارکل» را رهبری کرد. کلارکسون با انتشار مقاله‌ای در «سان» نوشته بود که «دوشس ساسکس» را «در سطح یک سلول» می‌بین و آرزو می‌کند که مردم در خیابان به او بی‌احترامی کنند.

یکشنبه 27 آذر 1401 ساعت 13:41
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

مجری سابق «تخت گاز» (Top Gear) علاوه بر این نوشته است که حتی بیش از «رز وست» قاتل زنجیره‌ای بریتانیایی از مارکل متنفر است. نوشته کلارکسون که در تاریخ ۱۶ دسامبر منتشر شد واکنشی بود به سریال مستند پربیننده «هری و مگان» (Harry and Meghan) نتفلیکس.

برک کمدین و بازیگر بریتانیایی یکشنبه این هفته از کلارکسون به خاطر انتشار این مقاله انتقاد کرد و نوشت: «بقیه مستند «هری و مگان» را دیدم. هنوز فکر می‌کنم که آن‌ها مشکلی ندارند و عاشق رابطه آن‌ها با دوریا، مادر مگان شدم. برایشان آرزوی خوشبختی ادامه‌دار می‌کنم و برای آدم‌هایی مثل آن احمق بزرگ کلارکسون آرزوی درد دنباله‌دار با فکر کردن به آن مستند.»

«جکی اسمیت» مفسر سیاسی و عضو سابق حزب کارگر بریتانیا یکی از اولین افرادی بود که به کلارکسون معترض شد و نوشت: «من هم سن و سال تو هستم جرمی کلارکسون اما به‌شدت مخالفم. چرا باید این همه رفتار وحشتناکی داشته باشی؟»

کلارکسون پیش‌تر از دوشس انتقاد کرده بود. او در ماه مارس گذشته، وقتی هری و مگان با «اپرا وینفری» مصاحبه کردند گفته بود: «در این مورد حرفم را باور کنید. مگان به دردسر بزرگی می‌افتد.»

نیمه دوم از سریال مستند «هری و مگان» ۱۵ دسامبر منتشر شد. در این اپیزودها این زوج جزئیات بیشتری از بحث‌های پرسروصدای خود با «پرنس ویلیام» و سقط جنین مگان فاش می‌کنند. آن‌ها در سال ۲۰۲۰ از خانواده سلطنتی بریتانیا جدا شدند و رفتار بعضاً عجیب و غیردوستانه اعضای این خانواده به ویژه با مارکل را فاش کرده‌اند.

«جان بیشاپ» کمدین بریتانیایی اظهارات کلارکسون را اقدامی در جهت برانگیختن رفتارهای «تحقیرآمیز و خشن علیه یک زن» نامیده و اضافه می‌کند: «برخی عذر شوخی تلخ را می‌آورند. در این مورد هیچ شوخی و عذری وجود ندارد جرمی کلارکسون.»

«کارول ووردرمن» بازیگر می‌نویسد:‌ «نه جرمی کلارکسون. در هیچ سطحی، در هیچ شرایطی، نوشتن چنین چیزهایی در مورد هیچ زنی درست نیست و به همه کسانی که هم سن و سال من هستند و همین طرز تفکر را دارند باید بگویم که مطلقاً نه.»

«جرمی پولمن» نویسنده انگلیسی می‌گوید: «اینکه جرمی کلارکسون می‌تواند چنین چیزهایی بنویسد، و بی‌شرمانه آن‌ها را منتشر کند، به ما نشان می‌دهد که همگی باید بدانیم «روپرت مرداک» [مالک «سان»] چگونه زندگی عمومی ما را مسموم و فاسد کرده است.»

«نیمکو علی» فعال اجتماعی بریتانیایی می‌نویسد: «یک زن سیاه‌پوست جوان از تقلای خود با فکر خودکوشی در نتیجه بدرفتاری رسانه می‌گوید و مشتی مرد درون رسانه این‌گونه واکنش نشان می‌دهند. واقعاً وحشتناک است.»

«لیز گارباس» فیلمساز برنده اسکار این سریال را کارگردانی کرده است. در قسمت پنجم این مجموعه مستند، هری ادعا می‌کند که پس از جدایی از خانواده سلطنتی با ویلیام ملاقات کرده و از فریادهای او «وحشت‌زده» شده است.

«ساندی تایمز» از طرف دیگر گزارش داده است که «پرنس هری» و «مگان مارکل» خواستار «عذرخواهی حضوری» اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا شده‌اند.

ثبت نظر

ارسال