توماج صالحی با وثیقه آزاد شد.

توماج صالحی با وثیقه آزاد شد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی توضیحاتی ارائه کرد.

یکشنبه 28 آبان 1402 ساعت 15:20
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

به گزارش هنرنامه امروز ، مسعود ستایشی در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی گفت: پرونده فرد مورد نظر براساس گزارش ضابطین خاص در  دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان مطرح رسیدگی واقع شد. بر اساس اتهامات مصرحه در این پرونده، تحقیقات کامل صورت پذیرفته و پس از تحقیقات تفهیم اتهامات به عمل آمده و پس از تفهیم اتهامات قرارهای قانونی در خصوص فرد مورد نظر صادر شده است.

وی ادامه داد: پس از این و صدور دو قرار قانونی و متناسب با بزه ارتکابی و اتهامات مطروحه، پرونده به دادگاه صالحه ارسال و در محکمه صالح با صرف وقت موسع اتهامات او مورد رسیدگی واقع شد و دادگاه در خصوص متهم رای را صادر کرد. متعاقبا در اجرای حقوقی که مقررات دادرسی ما از جمله قانون آیین دادرسی کیفری برای متهمان قائل است، متهم از حق قانونی خود به عنوان «اعتراض به تصمیم دادگاه بدوی» استفاده می کند و «فرجام خواهی» او صورت می پذیرد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در فرجه مقرر پرونده‌ او (توماج صالحی) جهت رسیدگی به فرجام خواهی متهم نسبت به رای بدوی به دیوان عالی کشور ارسال می شود. دیوان عالی کشور با ارجاع پرونده ارسالی به شعبه ای از شعب دیوان عالی، فرایند رسیدگی را مورد توجه قرار می دهد. نهایتا قضات محترم رسیدگی کننده به این پرونده تصمیمی که می گیرند مبین اعمال مقررات قسمت دوم از بند ب ماده ۴۶۹ است.

وی افزود: دادگاه در مقام توجه به تصمیم مرجع بالاتر با رعایت مقررات ۲۴۲ آیین دادرسی کیفری یکی از قرارهای شدید که قرار بازداشت موقت «فک» می کند و تبدیل به «قرار وثیقه» می شود و متهم وثیقه را تودیع می‌کند و آزاد می شود. پرونده در جریان رسیدگی است.

ستایشی گفت: نظر مرجع بالاتر این بوده که نسبت به برخی از اتهامات باید دادگاه تصمیم دیگری اتخاذ کند. ان‌شاءالله در آینده این پرونده رسیدگی خواهد شد و مطابق مقررات اطلاع رسانی می کنیم.

ثبت نظر

ارسال