واکنش جیمز گری در واکنش به شکست تجاری "Armageddon Time"

واکنش جیمز گری در واکنش به شکست تجاری "Armageddon Time"

گری می‌گوید فروش یک فیلم خیلی زود فراموش می‌شود.

جمعه 2 دی 1401 ساعت 13:11
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

فیلم درام «وقت آرماگدون» (Armageddon Time) «جیمز گری» نقدهای مثبتی دریافت کرد و با استقبال بینندگان در جشنواره‌های کن و نیویورک مواجه شد اما در گیشه فقط ۵.۵ میلیون دلار فروخت. گری که پیش از این فیلم تجربه کارگردانی فیلم‌های تحسین‌شده اما ناکام در گیشه را داشته، در مصاحبه جدیدی با مجله «جی‌کیو» از عملکرد ضعیف فیلم جدیدش گفته است.

گری می‌گوید: «این فیلم از نظر تجاری یک شکست بود. اما همه فیلم‌ها شکست خورده‌اند. منظورم این است که می‌دانم حقیقت ندارد. «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (Black Panther: Wakanda Forever) شکست نخورده. اما در وضعیتی به سر می‌بریم که به معنای واقعی کلمه هیچ فیلمی عملکرد خوبی ندارد و از جهاتی این بهترین متعادل‌سازی است.»

فیلم «بلک آدام» (Black Adam) با بازی «دووین جانسون» آخرین بلاک‌باستری بود که امسال انتظارات استودیوی برادران وارنر و دی‌سی را برآورده نکرد و بنا بر برخی گزارش‌ها ۱۰۰ میلیون دلار زیان به بار آورد هرچند که جانسون این ادعا را تکذیب می‌کند. «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) «جیمز کامرون» نیز در هفته اول فروش کمتر از انتظاری داشت اما احتمال میلیاردی شدن آن با گذر از فروش ۶۰۰ میلیون دلاری پس از پنج روز وجود دارد.

گری در ادامه می‌گوید فروش گیشه تنها بخش کوچکی از میراث فرهنگی یک فیلم است: «اما به عنوان یک فرد سینمایی می‌دانید که [فروش فیلم] در واکنش دراز-مدت دوامی ندارد. من یک آدم سینمایی هستم و هیچ نمی‌دانم «پرتقال کوکی» (A Clockwork Orange) یا چنین فیلم‌هایی در گیشه چگونه عمل کرده‌اند. بنابراین سعی می‌کنم خودم را از آن جدا کنم. چون در این مورد هیچ کاری از من ساخته نیست.»

گری در ادامه می‌گوید حساسیت تهیه‌کنندگان روی فروش فیلم‌ها را درک می‌کند اما نمی‌داند چرا یک هوادار باید نگران آمار و ارقام باشد: «وقتی کسی می‌گوید: «فیلمش ده سنت هم نفروخته!» نشان می‌دهد که ما چقدر تحت تأثیر آموزه‌های کاپیتالیسم هستیم. می‌گویم مگر شما سهام‌دار کمپانی کام‌کست هستید؟ یا شاید فقط یک موش صحرایی هستید که فکر می‌کنید آن فروش برای کسی اهمیت دارد؟»

 

منبع : 30nama.com

 

ثبت نظر

ارسال