تاخیر در فیلمبرداری سریال Stranger Things

تاخیر در فیلمبرداری سریال Stranger Things

فیلمبرداری فصل پنجم و پایانی «موجودات عجیب» به تأخیر افتاد.

یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 ساعت 13:58
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

هواداران سریال علمی-تخیلی «موجودات عجیب» (Stranger Things) برای دیدن فصل پنجم و و پایانی باید کمی بیشتر منتظر بمانند چرا که اعتصاب نویسندگان آمریکا تولید اپیزودهای جدید را به تأخیر انداخته است.

 

برادران دافر پدیدآورندگان و تهیه‌کنندگان این سریال در شبکه‌های اجتماعی به تعویق افتادن فیلمبرداری این فصل را تأیید کرده‌اند: «با شروع فیلمبرداری نویسندگی متوقف نمی‌شود. اگرچه برای شروع فیلمبرداری با عوامل و بازیگران خوبمان هیجان‌زده‌ایم، اما در جریان این اعتصاب ممکن نیست. امیدواریم که توافق منصفانه‌ای حاصل شود تا بتوانیم همگی به کار برگردیم. تا آن زمان – پایان پیام.»

 

نگارش فیلمنامه‌های فصل پنجم «موجودات عجیب» از ۲ آگست آغاز شده بود. «مت دافر» در آن زمان گفته بود: «به مدت دو ساعت، این فصل را به صورت کامل برای نتفلیکس شرح دادیم. باعث شدیم که تهیه‌کنندگان ما گریه کنند، اتفاقی که به نظر من نشانه خوبی بود. فقط با درخواست بودجه شاهد بودیم که گریه می‌کنند.»

 

پخش سریال «موجودات عجیب» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی برادران دافر در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و «واینونا رایدر»، «دیوید هاربر»، «فین ولفهارد»، «میلی بابی براون»، «گیتن ماتارازو»، «ناتالیا دایر»، «چارلی هیتون» و بسیاری دیگر را ستاره کرد. داستان سریال در مورد رویارویی ساکنین شهر هاکینز ایالت ایندیانا با موجودات و اتفاقات فراطبیعی است. فصل چهارم «موجودات عجیب» با ۱.۱۵ میلیارد بیننده در ۲۸ روز اول انتشار به پربیننده‌ترین عنوان انگلیسی زبان تاریخ نتفلیکس تبدیل شد و در ۹۱ کشور به فهرست ۱۰ عنوان پربیننده راه پیدا کرد.

 

سریال دیگری که تحت تأثیر اعتصاب نویسندگان با چالش مواجه شده «شیطان» (Evil) پارامونت+ است. فصل چهارم این سریال در بروکلین در حال فیلمبرداری بود. «وارن لیت» نویسنده کهنه‌کار سریال در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «استودیوها منتظر ماندند به امید اینکه [معترضین] بروند، چون نمی‌خواستند گزارش شود که ۳ مردی که به مدت شش ساعت تظاهرات کرده بودند باعث تعطیلی پروژه شده‌اند. اما این اتفاقی است که افتاده.»

 

«مایک کولتر»، «کیتی هربرز»، «مایکل امرسون»، «کرت فولر» و «اسکایلر گری» از جمله بازیگران این سریال‌اند.

ثبت نظر

ارسال