توافق امبر هرد و جانی دپ در پرونده افترازنی

توافق امبر هرد و جانی دپ در پرونده افترازنی

«امبر هرد» دوشنبه این هفته اعلام کرد که در پرونده افترازنی علیه همسر سابقش «جانی دپ» به توافق مصالحه رسیده است. هرد در ماه ژوئن به رأی دادگاه معترض شده و درخواست تجدید نظر کرده بود.

دوشنبه 28 آذر 1401 ساعت 13:37
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

هرد با انتشار بیانیه‌ای در اینستاگرام می‌گوید:‌ «با از دست دادن امیدم به نظام حقوقی آمریکا این تصمیم را می‌گیرم، جایی که شهادت محافظت‌نشده من حکم سرگرمی پیدا داشت و شبکه‌های اجتماعی را تغذیه کرد.»

وکلای دپ دوشنبه این هفته بیانیه جداگانه‌ای منتشر کرده‌اند و می‌گویند: «خوشحالم که درهای این فصل دردناک از زندگی آقای دپ رسماً بسته می‌شود، کسی که در سراسر روند رسیدگی تأکید کرد اولویتش روشن کردن حقیقت است.»

«کامیل واسکز» و «بنجامین چو» نمایندگان دپ اضافه می‌کنند: «تصمیم متفق‌القول هیأت منصفه و اعلام حکم به سود آقای دپ و علیه خانم هرد کاملاً پابرجاست. پرداخت ۱ [میلیون] دلار – که آقای دپ متعهد شده به مراکز خیریه اهدا می‌کند – آگاهی خانم هرد از پیگیری جدی نظام حقوقی برای عدالت را تقویت می‌کند.»

این پرونده در مقاله‌ای ریشه داشت که هرد در سال ۲۰۱۸ در «واشینگتن پست» منتشر کرده و بی‌آنکه نامی از دپ ببرد خود را قربانی خشونت خانگی نامیده بود. دپ که به مدت دو سال با هرد ازدواج کرده بود، از همسر سابقش شکایت کرد و خواستار پرداخت غرامت ۵۰ میلیون دلاری شد. او ادعا کرد که این مقاله تأثیر منفی روی شغلش داشته و باعث شده از قسمت پنجم «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) کنار گذاشته شود. دپ قرار بود برای بازی در این فیلم ۲۰ میلیون دلار دریافت کند.

دادگاه رسیدگی به این شکایت در ویرجینیا پس از چند هفته با پیروزی دپ به پایان رسید و هیأت منصفه هرد را در مجموع به پرداخت ۱۰.۳۵ میلیون دلار محکوم کرد. در ماه نوامبر، نمایندگان هرد تلاش کردند این رأی را «دارای اشکال» نشان دهند و دادگاه دیگری در یک ایالت دیگر برگزار کنند. دپ پس از پیروزی در دادگاه به هالیوود بازگشت و به چند پروژه از جمله فیلم «مودیلیانی» (Modigliani) به تهیه‌کنندگی «ال پاچینو» پیوست.

هرد این هفته تأکید کرد که با این توافق امتیازی به دپ نداده و پرونده هزینه‌های مالی و احساسی زیادی برای او داشته است.

ثبت نظر

ارسال