رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه آمریکا پس از پاندمی شکسته شد.

رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه آمریکا پس از پاندمی شکسته شد.

Barbie و Oppenheimer با بیش از ۳۰۸ میلیون دلار رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه آمریکا پس از پاندمی را شکستند

شنبه 31 تیر 1402 ساعت 11:14
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

فیلم «باربی» (Barbie) برادران وارنر به سمت افتتاحیه داخلی ۱۵۰ میلیون دلاری در حرکت است در حالی که «اوپنهایمر» (Oppenheimer) یونیورسال به دنبال ثبت افتتاحیه داخلی ۷۵ میلیون دلاری است. فروش افتتاحیه این دو فیلم در این آخر هفته از ۳۰۸ میلیون دلار فراتر خواهد رفت و پرفروش‌ترین آخر هفته آمریکای شمالی پس از پاندمی را ثبت می‌کند. این رکورد به «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول با ۲۸۱.۸ میلیون دلار اختصاص داشت که در تاریخ ۱۷-۱۹ دسامبر سال ۲۰۲۱ اکران شده بود.

«باربی» تا یکشنبه ممکن است به افتتاحیه داخلی ۱۶۱ میلیون دلاری نزدیک شود. با فروش بیش از ۱۵۰ میلیون دلاری، «باربی» بهترین افتتاحیه سال ۲۰۲۳ و بهترین فروش روز اول با ۷۰.۵ میلیون دلار تا این مقطع از سال را به ثبت رسانده است. «اوپنهایمر» در روز اول اکران ۳۳ میلیون دلار فروخته و به سومین فیلم پرفروش کارنامه «کریستفر نولان» تبدیل شده است.

یکی از پخش‌کنندگان آمریکایی می‌گوید تاکنون در تاریخ سینمای ایالات متحده پیش نیامده که فیلمی در افتتاحیه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش کند و فیلم دوم به فروش بیش از ۵۰ میلیون دلاری برسد.

«باربی» رکورد پیش‌فروش بلیت استودیوی برادران وارنر را شکسته و پرفروش‌ترین فیلم «گرتا گرویگ» در افتتایحه شده است. علاوه بر این «باربی» عملکردی بهتر از فیلم «جوخه انتحار» (The Suicide Squad) «مارگو رابی» با ۱۳۴ میلیون دلار و «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) «رایان گاسلینگ» با ۳۳ میلیون دلار داشته است.

مخاطبین زن زیر ۲۵ ساله «باربی» به فیلم نمره A+ «سینمااسکور» و امتیاز ۸۹ درصد «پست‌ترک» داده‌اند. پرجمعیت‌ترین گروه سنی مخاطب «باربی» افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله با ۲۷ درصد بودند. حدود ۴۲ درصد از خریداران بلیت فیلم «باربی» اروپایی تبار، ۲۹ درصد لاتین تبار، ۱۲ درصد آفریقایی تبار، و ۱۷ درصد آسیایی تبار بودند.

«اوپنهایمر» امتیاز ۹۳ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده و ۷۴ درصد از مخاطبین دیدنش را توصیه می‌کنند. بیش از ۵۳ درصد از خریداران بلیت این فیلم اروپایی تبار، ۲۲ درصد لایتن تبار، ۹ درصد آفریقایی تبار و ۱۵ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

در بازارهای جهانی فیلم بارلی به دنبال افتتاحیه جهانی بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری و «اوپنهایمر» در پی ثبت افتتاحیه جهانی ۱۶۶ میلیون دلاری است. این فروش‌ها برای هر دو عنوان فرارر از انتظار است. «باربی» تا پنجشنبه گذشته در ۵۱ کشور ۴۱.۴ میلیون دلار و «اوپنهایمر» در ۵۷ کشور ۱۵.۹ میلیون دلار فروخته بود.

فیلم «باربی» (Barbie) استودیوی برادران وارنر با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» بهترین فروش پیش‌نمایش سال ۲۰۲۳ را با ۲۲.۳ میلیون دلار ثبت کرد. این رکورد به فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. 3) با ۱۷.۵ میلیون دلار اختصاص داشت. پس از شکست‌های تجاری پی‌درپی وارنر با فیلم‌هایی چون «فلش» (The Flash)، آخر هفته پیش رو برای «دیوید و زاسلاو» دلچسبی خواهد بود.

فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) یونیورسال از سوی دیگر فروش ۱۰.۵ میلیون دلاری را در شب اول اکران ثبت کرده است. «باربی» ۱.۱ میلیون دلار در روز چهارشنبه با اکران در ۵۰۰ سالن سینما را به ثبت رسانده اما بدون فروش این روز فروش ۲۱.۲ میلیون دلاری پنجشنبه برای امسال یک رکورد تازه است.

برآوردهای اولیه نشان می‌داد که «باربی» افتتاحیه داخلی بهتری نسبت به بازسازی «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) ثبت کند. امتیازهای اولیه «راتن تومیتوز» مخاطبین «باربی» به ۹۰ درصد و برای «اوپنهایمر» به ۹۴ درصد می‌رسد. سینماروها بر اساس اولین گزارش‌ها امتیاز ۴ و نیم ستاره به «باربی» داده‌اند و ۷۹ درصد دیدنش را توصیه می‌کنند. حدود ۸۲ درصد از مخاطبین این فیلم عمومی، ۱۱ درصد کودکان زیر ۱۲ ساله و ۷ درصد والدین بوده‌اند. بیش از ۷۱ درصد از خریداران بلیت «باربی» زن، ۳۹ درصد زنان بالاتر از ۲۵ ساله، ۴۱ درصد زنان زیر ۲۵ ساله، ۱۴ درصد مردان بالاتر از ۲۵ ساله و ۱۶ درصد مردان زیر ۲۵ ساله بودند. والدین به «باربی» امتیاز ۴ و نیم ستاره و دختران زیر ۱۲ ساله امتیاز ۸۸ درصد داده‌اند.

فروش پیش‌نمایش «اوپنهایمر» با فیلم‌های ابرقهرمانی و بلاکباسترهایی چون «آن:‌ قسمت دوم»‌ (It: Chapter Two) مقایسه شده که آن فیلم در یک پنجشنبه ۱۰.۵ میلیون دلار فروش کرد و به افتتاحیه داخلی ۹۱ میلیون دلاری رسید. اما برای «اوپنهایمر» که مخاطبین مرد بزرگسال‌تر را هدف گرفته افتتاحیه ۹۰ میلیون دلاری پیش‌بینی نمی‌شود. حدود ۶۶ درصد از مخاطبین این فیلم سه ساعته را افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله تشکیل می‌دهند.

«اوپنهایمر» با بازی ستارگانی چون «کیلین مورفی»، «امیلی بلانت»، «مت دیمون»، «جاش هارتنت» و «رابرت داونی جونیور» امتیاز پنج ستاره «پست‌ترک» از مخاطبین دریافت کرده و ۶۵ درصد از خریداران بلیت را مردان تشکیل می‌دهند. حدود ۴۰ درصد از سینماروها مردان بالاتر از ۲۵ ساله، ۲۴ درصد مردان زیر ۲۵ ساله ، ۱۹ درصد زنان بالاتر از ۲۵ ساله و ۱۶ درصد از آن‌ها زنان زیر ۲۵ ساله‌اند. فروش شب افتتاحیه «اوپنهایمر» تا ۵.۵ میلیون دلار از «دانکرک» (Dunkirk) «کریستفر نولان» پیش است.

فیلم «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One) پس از نه روز به فروش داخلی ۹۹.۲ میلیون دلاری در بیش از ۴۳۰۰ سالن سینما رسیده در حالی که «ایندیانا جونز ۵» (Indiana Jones and the Dial of Destiny) در روز نهم ۱۱۳.۵ میلیون دلار فروخته بود. هر دوی این فیلم‌ها با بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده‌اند.

«صدای آزادی» (Sound of Freedom)‌ «جیم کاویزل» در هفته دوم اکران داخلی از فروش ۱۰۴ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم در روز پنجشنبه پرفروش‌تر از «مأموریت غیرممکن ۷» شد.

 

ثبت نظر

ارسال