رئیس اتحادیه بازیگران: قربانی یک نهاد طماع شده‌ایم.

رئیس اتحادیه بازیگران: قربانی یک نهاد طماع شده‌ایم.

رئیس اتحادیه بازیگران سخنرانی آتشینی علیه تهیه‌کنندگان «طماع» ایراد کرد.

جمعه 23 تیر 1402 ساعت 10:58
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

به گزارش هنرنامه امروز به نقل از 30نما «فرن درشر» رئیس اتحادیه بازیگران (SAG-AFTRA) پنجشنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی تأیید کرد که اعضا رسماً وارد اعتصاب خواهند شد. او در کنار «دانکن کربتری-آیرلند» دبیر اجرایی اتحادیه و رئیس کمیته مذاکره اعلام کرد که «مشکلی به وجود آمده است.»

درشر می‌گوید: «اتفاقی بسیار جدی است که روی هزاران نفر تأثیر می‌گذارد، اگر نه میلیون‌ها نفر در سراسر این کشور و دنیا. نه تها اعضای این اتحادیه، بلکه افرادی که در صنایع دیگر مرتبط با این صنعت کار می‌کنند.» او اضافه می‌کند: «چاره‌ای نداشتیم. در اینجا ما قربانی هستیم. قربانی یک نهاد طماع شده‌ایم.»

انتظار می‌رود که درشر و دیگر مدیران اتحادیه بازیگران از صبح روز جمعه مقابل دفاتر نتفلیکس، پارامونت، ب رادران وانر دیسکاوری و دیزنی تجمع کنند.

درشر می‌گوید از رفتار مدیران استودیوهای هالیوود با بازیگران «بهت‌زده» شده است: «راستش باورم نمی‌شود، اینکه چقدر در بسیاری مسائل از یکدیگر فاصله داریم. تهوع‌آور است. شرم بر آن‌ها. در طرف غلط تاریخ ایستاده‌اند.»

این بازیگر ادامه می‌دهد که بازیگران دیگر نباید به حاشیه رانده شوند و به واسطه مدل کسب‌وکاری که پلتفرم‌های استریم تغییرش داده‌اند به آن‌ها بی‌حرمتی شود: «اگر امروز ایستادگی نکنیم، همگی به دردسر می‌افتیم. خطر جایگزین شدن با ماشین‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ ما را تهدید خواهد کرد.»

«ددلاین» هفته پیش گزارش داده بود که تهیه‌کنندگان هالیوود قصد دارند تا ماه اکتبر با اتحادیه نویسندگان که از ابتدای ماه مه وارد اعتصاب شده‌اند مذاکره نکند تا آن‌ها را بی‌پول و بی‌خانمان کند.

یک تهیه‌کننده ناشناس می‌گوید: «دست آخر بازی به ما امکان می‌دهد که مشکلات را تا زمانی که اعضای اتحادیه آپارتمان‌ها و خانه‌هایشان را از دست می‌دهند کش بیاوریم.» تهیه‌کننده دیگری اضافه می‌کند: «[اقدامی] ظالمانه اما شری ضروری است.»

درشر در کنفرانس می‌گوید: «شر ضروری؟ باورتان می‌شود؟ وایت‌بردی برای نقل‌قول‌ها داریم تا حاضران در اتاق فراموش نکنند چه حرف‌هایی شنیده‌اند. می‌دانید؟ مردم عاقبت دروازه‌های ورسای را فرو می‌ریزند، و بعد همه‌چیز تمام است و ما امروز در آن لحظه قرار داریم.»

«دانکن کربتری-آیرلند» می‌گوید تهیه‌کنندگان «پیشنهاد کردند که بازیگران پس‌زمینه باید اسکن شوند، به اندازه یک روز دستمزد بگیرند، و کمپانی از آن پس مالک تصویر اسکن شده و ظاهر آن‌ها باشد و بتواند تا ابد از آن در هر پروژه‌ای بدون رضایت و بدون پرداخت هزینه دیگری استفاده کند.»

ثبت نظر

ارسال