فیلم جیغ ۶ پرفروش‌ترین قسمت چندگانه در آمریکا

سایت سی نما

فیلم جیغ ۶ پرفروش‌ترین قسمت چندگانه در آمریکا

«جیغ ۶» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ چندگانه خواهد شد.

یکشنبه 20 فروردین 1402 ساعت 12:48
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

قسمت اول «جیغ» در سال ۱۹۹۶ بیش از ۱۰۳ میلیون دلار فروخت در حالی که قسمت دوم در سال ۱۹۹۷ و قسمت سوم در سال ۲۰۰۰ ترتیب ۱۰۱ و ۸۹ میلیون دلار در آمریکا بلیت‌فروشی کردند. «جیغ ۴» در سال ۲۰۱۱ به فروش ۳۹ میلیون دلاری رسید و «جیغ ۵» که سال گذشته با عنوان گیج‌کننده «جیغ» اکران شد یک موفقیت تجاری بود و ۸۱ میلیون دلار فروخت.

اما «جیغ ۶» (Scream VI) پنجشنبه گذشته از فروش ۱۰۰ میلیون دلاری گذر کرده و انتظار می‌رود تا پایان تعطیلات آخر هفته پرفروش‌ترین فیلم چندگانه در آمریکای شمالی لقب بگیرد. این فیلم در بازارهای خارجی ۵۶.۲۵ میلیون دلار دیگر فروش کرده و به ۱۵۶ میلیون دلار در سراسر دنیا رسیده است. قسمت اول در سراسر دنیا ۱۷۳ میلیون دلار و قسمت دوم ۱۷۲ میلیون دلار فروخته‌اند پرفروش‌ترین قسمت‌های «جیغ» تا امروز در سراسر دنیا به شمار می‌آیند.

«جیغ ۶» با بودجه ۳۵ میلیون دلاری ساخته شده، بنابراین پارامونت از فروش جهانی ۱۵۶ میلیون دلاری رضایت کامل خواهد داشت. پارامونت سال گذشته «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) که به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ استودیو و کارنامه «تام کروز» تبدیل شد را نیز اکران کرد. دیگر فیلم پرفروش این استودیو در سال گذشته «لبخند» (Smile) بود که دنباله آن در دست ساخت است.

ثبت نظر

ارسال