ملیندا دیلون در ۸۳ سالگی درگذشت

ملیندا دیلون در ۸۳ سالگی درگذشت

دیلون دو نامزدی اسکار را در کارنامه داشت.

یکشنبه 16 بهمن 1401 ساعت 10:18
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

ملیندا دیلون» بازیگر نامزد اسکاری که با فیلم‌های «برخورد نزدیک از نوع سوم» (Close Encounters of the Third Kind) و «داستان کریسمس» (A Christmas Story) شناخته می‌شد، ۹ ژانویه در ۸۳ سالگی از دنیا رفته است.

 

دیلون در سال ۱۹۳۹ در هوپ، آرکانزاس متولد شد و کودکی خود را در آلمان گذراند پیش از آنکه در شیکاگو فارغ‌التحصیل شود. او در آموزشگاه درام گودمن بازیگری آموخت و در سال ۱۹۶۲ در تئاتر «چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد» (Who’s Afraid of Virginia Woolf) ظاهر شد. این نمایش در بیست و سه سالگی برای او نامزدی جایزه تونی را به ارمغان آورد.

 

دیلون دو نامزدی اسکار برای «برخورد نزدیک» و «بدون سوء نیت» (Absence of Malice) دریافت کرد و در سال ۱۹۷۶ برای «در راه افتخار» (Bound for Glory) نامزد گلدن گلوب شد. او پس از نامزدی تونی «چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد» در برادوی نمایش «می‌دانی که وقتی آب باز باشد صدایت را نمی‌شنوم» (You Know I Can’t Hear You When the Water’s Running) و چند عنوان دیگر ظاهر شد و در سال ۱۹۶۹ با «دروغ آوریل» (The April Fools) اولین نقش خود در یک فیلم بلند را تجربه کرد.

 

دیلون در سال ۱۹۸۳ نقش «خانم پارکر» را در «داستان کریسمس» بازی کرد و تا پایان عمر با همین نقش شناخته شد. او سابقه بازی در فیلم‌های، «مگنولیا» (Magnolia)، «هری و خانواده هندرسون» (Harry and the Hendersons) و «شاهزاده جزر و مد» (The Prince of Tides) و سریال‌های «نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه» (Law & Order: Special Victims Unit) و «هارتلند» (Heartland) را داشت.

ثبت نظر

ارسال