به روز می‌شود

چهلمین جشنواره فیلم فجر (بهمن ۱۴۰۰)

چهلمین جشنواره فیلم فجر  (بهمن ۱۴۰۰)

چهلمین جشنواره فیلم فجر ، بهمن ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

یکشنبه 10 بهمن 1400 ساعت 13:14
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

▪  هیات داوران جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ :

چهلمین دورۀ جشنوارۀ فیلم فجر ، با هیات مردانه داوران مسعود جعفری‌جوزانی (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده)، مجید انتظامی (آهنگساز)، شهاب حسینی (بازیگر و تهیه‌کننده)، محمدعلی باشه‌آهنگر (نویسنده و کارگردان)، محمد داوودی (مدیر فیلمبرداری)، مهدی سجاده‌چی (فیلمنامه‌نویس) و پژمان لشکری‌پور (منتقد و تهیه‌کننده) ، برگزار خواهد شد.

▪  فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ :

۱.فیلم خائن کشی :

فیلم سینمایی "خائن کشی" کاری از مسعود کیمیایی ، با تهیه کنندگی علی اوجی در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است. مسعود کیمیایی که در این فیلم همانند آثار پیش از این ، نویسندگی و کارگردانی را بر عهده دارد ، در این فیلم به " مهدی بلیغ " خلافکار ایرانی دهه ۳۰ و ۴۰ و دوران ملی شدن نفت پرداخته است و در این فیلم امیر آقایی، سارا بهرامی، مهران مدیری، پانته آ بهرام، سام درخشانی، پولاد کیمیایی، الهام حمیدی، حمیدرضا آذرنگ، فرهاد آئیش، نرگس محمدی، اندیشه فولادوند و رضا یزدانی ایفای نقش می کنند.

در خلاصۀ فیلم آمده است که گروهی می‌خواهند از بانک ملی دزدی کنند. در روزی که قرار است بعدازظهر کسوف بشود و تهران در روز، شب شود و دوباره به روز برگردد. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس، دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می‌خواهند.

 

۲.فیلم نگهبان شب :

فیلم سینمایی «نگهبان شب» به نویسندگی و کارگردانی رضا میرکریمی است. او که تهیه‌کنندگی این اثر را نیز بر عهده دارد و در این فیلم محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت، فهیمه هرمزی، زهرا اسلامی، پرهام غلاملو، محمدصادق ملک، علی غابشی، مهراد اکبرآبادی، ایمان سلگی، نوید بانی با حضور افتخاری ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد نقش آفرینی نموده‌اند.

۳. فیلم مردبازنده :

در فیلم مرد بازنده با کارگردانی محمد حسین مهدویان، بار دیگر شاهد هنرنمایی جوادعزتی و رعنا آزادی‌ور خواهیم بود. تهیه کنندگی این فیلم را امیر بنان و کامران حجازی برعهده داشته و این فیلم مضمونی معمایی و جنایی دارد . در خلاصه این فیلم آمده : احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پرمساله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در فیلم مردبازنده جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی و ملیکا پازوکی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

۴. فیلم موقعیت مهدی:

فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی و نویسندگی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی حبیب الله والی نژاد ، محصول سال ۱۴۰۰ می‌باشد. در خلاصه داستان آمده است که مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد…

بازیگران این فیلم را هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی ، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا ، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی تشکیل می‌دهند.


۵. فیلم ملاقات خصوصی:

فیلم ملاقات خصوصی با نویسندگی امید شمس، بهمن ارک و علی سرآهنگ  و کارگردانی امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان با درونمایه عاشقانه ساخته شده است. در این فیلم  پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رویا تیموریان، ریما رامین‌فر، سیاوش چراغی‌پور، نادر فلاح، جواد قامتی، ایمان شمس و امیر حسین بیات به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه فیلم آمده است که پروانه دختری جوان که در مغازه ای کار می‌کند و درگیر ماجرای عاشقانه‌ی عجیبی با فرهاد می‌شود . این عشق زندگی او و فرهاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


۶. فیلم علف‌زار :

فیلم علف‌زار  به تهیه‌کنندگی بهرام رادان، نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی ، با بازی پژمان جمشیدی، سارا بهرامی و ستاره پسیانی ، ترلان پروانه ، مهدی زمین پرداز ، مائده طهماسبی ، فرخ نعمتی در جشنواره چهلم فیلم فجر حضور دارد . داستان فیلم در مورد بازپرس دادگاه کیفری است که درگیر پرونده‌ای پیچیده شده است. بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.


۷ . فیلم شادروان :

شادروان فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران محصول سال ۱۴۰۰ است. این فیلم که دومین اثر حسین نمازی در مقام کارگردان است ، با بازی سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی، رضا رویگری و رویا تیموریان است . در خلاصۀ فیلم آمده است که نادر پس از فوت ناگهانی پدرش (حسن ) برای تسویه حساب با بیمارستان و خرج و مخارج کفن و دفن و حضور میهمانان برای مراسم دفن و ختم با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای دست به گریبان می‌شود.

۸ . فیلم شهرک:

فیلم سینمایی شهرک به کارگردانی و نویسندگی علی حضرتی و تهیه کنندگی علی سرتیپی با موضوعی اجتماعی است. در این فیلم  ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاویدنیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی و ساقی حاجی پور به ایفای نقش پرداخته‌اند. دربارۀ جوان علاقمند به بازیگریست که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی خود یعنی بازیگر شدن، باید شرایط ویژه و تمرین های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد ...


۹ . فیلم بی رویا :

بی رویا به نویسندگی و کارگردانی آرین وزیر دفتری و تهیه‌کنندگی . در این فیلم بازیگرانی همچون صابر ابر، طناز طباطبایی، مائده طهماسبی، مجتبی فلاحی، تیام کرمانیان، رضا داوودنژاد، شادی‌ کرم رودی، شهریار فرد، فرانک کلانتر، مهری آل آقا، میلاد یزدانی، نهال دشتی، نوا نعمتی به ایفای نقش پرداخته‌اند و تهیه‌کنندگی سعید سعدی و هومن سیدی می‌باشد. 

۱۰. فیلم بدون قرار قبلی :

فیلم سینمایی بدون قرار قبلی را  فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نگاشته‌اند و بهروز شعیبی آن را کارگردانی نموده است. تهیه کنندگی فیلم را محمود بابایی برعهده داشته است و فیلم محصول سال ۱۴۰۰ است. در خلاصه فیلم آمده که یاسمین زمانیکه شش ساله بوده است به آلمان مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدرش ناچار است پس از سی سال به ایران بازگردد. در این فیلم پگاه آهنگرانی ، مصطفی زمانی ، الهام کردا ، امین میری ، محمد کیانی ، عرفان ابراهیمی ، رضا صابری ، حامی ترابی و صابر ابر نقش آفرینی کرده‌اند.

۱۱ . فیلم سینمایی بیرو :

مرتضی علی عباس میرزایی نویسنده و کارگردان فیلم بیرو به تهیه کنندگی مجید برزگر است. این فیلم در مورد علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران است و حسین بیرانوند، سهیل قنادان ومهران نائل از جمله بازیگران فیلم هستند.

۱۲. فیلم سینمایی هناس :

فیلم هناس درامی عاشقانه به کارگردانی و نویسندگی حسین دارابی است و مریلا زارعی ، بهروز شعیبی ، وحید رهبانی ، سیاوش طهمورث ، سولماز غنی ، امین میری و علیرضا نایینی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه فیلم آمده است که با نگاهی زنانه به مقطعی مهم و ملتهب از دهه‌ی نود جامعه ایران می‌پردازد. این فیلم به نوعی روایت‌گر قصه زنی است که به دلیل مورد تهدید قرار گرفتن خانواده‌اش، دچار تشویش‌ها و نگرانی‌های درونی می‌شود.

۱۳ . فیلم سینمایی درب :

فیلم درب، به کارگردانی و نویسندگی هادی محقق، یکی از ۲۲ فیلم نامزد در جشنواره فیلم فجر است که فضای متفاوتی با باقی آثار سینمای ایران دارد و تهیه‌کنندگی سید رضا محقق محصول سال ۱۴۰۰ است. در این فیلم محمد اقبالی و هادی محقق نقش آفرینی نموده‌اند و موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم شد.

۱۴ . فیلم سینمایی نمور :

فیلم سینمایی نمور دومین تجربۀ فیلمسازی داود بیدل است . نویسندگی این فیلم را نوشین معراجی و یاسر جعفری تهیه کنندگی آن را برعهده داشته ومحصول سال ۱۴۰۰ می‌باشد. در این فیلم محمدرضا علیمردانی ، سمیرا حسن‌پور ، نسیم ادبی ، باربد بابایی ، پریسا شاهولیان ، محمدرضا عباسی ، بنیامین شهیدزاده ، بهاره کیان افشارنقش آفرینی کرده‌اند. فیلم سینمایی نمور دربارۀ داوود برادر بزرگتر خانواده است که به اصرار دانیال همراه همسر خود سمیرا و دخترش آرام راهی شمال می شود تا پس از پانزده سال با خواهرش دلارام آشتی کند. پس از رسیدن به شمال دلارام آنها را نمی پذیرد و داوود تصمیم به بازگشت می‌گیرد اما دانیال مانع می‌شود و مسئله‌ی مهمی را با او در میان می‌گذارد و … 

 

 ۱۵ . فیلم سینمایی ضد :

ضد فیلمی به کارگردانی امیرعباس ربیعی و نویسندگی حسین تراب‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی محصول سال ۱۴۰۰ است. این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نامزد و برنده چندین جایزه از جمله بهترین طراحی صحنه و بهترین نقش مکمل مرد شد. در این فیلم مهدی نصرتی ، لیلا زارع ، نادر سلیمانی ، لیندا کیانی ، مهشید جوادی ، مجید پتکی ، روزبه رئوفی ، عماد درویشی و شیرین آقاکاشی به ایفای نقش پرداخته‌اند. ضد یک درام سیاسی است که در بستر التهابات کشور در تابستان سال ۱۳۶۰ می‌گذرد. قصه این فیلم دربارهٔ یک عشق در دل حوادث سیاسی است که پس از سال‌ها دوباره شعله‌ور می‌شود.

۱۶. فیلم سینمایی ۲۸۸۸ :

۲۸۸۸ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیوان علی محمدی و علی‌اکبر حیدری و تهیه‌کنندگی کیوان علی محمدی محصول سال ۱۴۰۰ است. حمیدرضا پگاه ، شیرین اسماعیلی ، حامد کمیلی ، نرگس محمدی ، هادی حجازی فر ، امین حیایی ، کامبیز دیرباز ، سام درخشانی ، احمد مهران‌فر ، کوروش تهامی ، سیاوش مفیدی ، مرتضی اسماعیل کاشی ، ساناز مصباح ، علی اوجی ، رضا داوود وندی ، شیوا فلاحی ، عادله گرشاسبی در این فیلم به نقش آفرینی کرده پرداخته‌اند. در داستان این فیلم آمده است که بیژن افسر کنترل شکاری در اتاق تاریک عملیات در انتظار بازگشت عباس دوران و محمود اسکندری دو خلبان هواپیماهای اف۴ است که برای بمباران به بغداد حمله کرده‌اند. برای لو نرفتن عملیات، بیژن باید سکوت رادیویی را حفظ کند.

۱۷ . فیلم سینمایی شب طلایی :

شب طلایی فیلمی به کارگردانی و نویسندگی یوسف حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی کیا محصول سال ۱۴۰۰ است. حسن معجونی، یکتا ناصر ، مریم سعادت ، مسعود کرامتی ، بهناز جعفری ، سوگل خلیق ، سینا رازانی ، علی باقری ، امیر محمدی ، بابک بهشاد ، ناصر هاشمی ، بهادر مالکی ، زهرا بهروز منش، شکوفه هاشمیان ، علی پاشا ، نساء افرنگه ، پانته‌آ کی‌قبادی ، فرسیما دمیرچی ، سارینا یوسفی ، علیرضا ساره درودی به نقش آفرینی پرداخته‌اند. 

در خانهٔ مادربزرگ، همه خانواده دور هم جمع شده‌اند تا جشن تولدی برای مادربزرگ بگیرند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه داماد خانواده که به دلیل سفر در این مهمانی حضور نداشته سرزده می‌رسد و شمش طلایش را می‌خواهد که چندین وقت قبل به امانت در خانه مادربزرگ گذاشته بوده‌است. با یک گشتن ساده متوجه نبود شمش طلا می‌شوند. این ماجرا آغازگر تنشی بزرگ در بین اعضای خانواده است. تمام افرادی که حضور دارند انگیزه‌هایی برای برداشتن شمش طلا دارند و به مرور بحران پیچیده‌تر می‌شود.

 ۱۸ . فیلم دسته دختران :

دستهٔ دختران فیلمی به کارگردانی منیر قیدی است که در سال ۱۴۰۰ به نمایش درآمد.نوشتن فیلم‌نامهٔ این فیلم بر عهدهٔ منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد و ابراهیم امین بوده‌است. بازیگران این فیلم نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین، حسین سلیمانی، صدف عسکری، محمد صدیقی‌مهر، یاسین مسعودی و مهدی حسینی‌نیا هستند. دستهٔ دختران اولین بار در ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در جشنوارهٔ فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم با نقدهای ضد و نقیضی از سوی منتقدان همراه بوده و در زمینهٔ نقض فیلم‌نامه مورد انتقاد قرار گرفته‌است.

این فیلم راوی مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ است و با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه به خانه خرمشهر، اولین تصویر سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده‌است.

۱۹ . فیلم سینمایی بی مادر :

بی مادر فیلمی به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی علی اوجی و محمدرضا مصباح محصول سال ۱۴۰۰است. در این فیلم  ، امیر آقایی ، پژمان جمشیدی ، میترا حجار ، علی اوجی ، پردیس پورعابدینی ، بیتا عزیزاوقلو ، سارا محمدی ، فاطمه میرزایی نقش آفرینی کرده‌اند. 

موضوع فیلم «بی‌مادر» زندگی آرام یک زوج است که با پا فشاری یکی از آن‌ها روی تصمیم‌اش، ناخواسته وارد آزمایش‌ها و دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی می‌شود. انسان چیزی را به دست نمی‌اورد مگر اینکه چیزهایی را از دست بدهد و هر تصمیمی بهایی دارد که باید پرداخته شود …

۲۰. فیلم سینمایی ماهان : 

ماهان فیلمی به کارگردانی و نویسندگی و تهیه کنندگی حمید شاه حاتمی محصول سال ۱۴۰۰ می‌باشد. همایون ارشادی ، رامین ناصرنصیر ، امیررضا نظری ، نگار جوکار و وحید رحیمیان در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند. در داستان این فیلم آمده است که ماهان روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت‌ها می‌ تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند، اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییرات جدی قرار می دهد. 

۲۱ . فیلم سینمایی لایه‌های دروغ : 

لایه های دروغ به کارگردانی رامین سهراب اولین فیلم محصول مشترک ایران و فنلاند است است. لایه های دروغ فضایی اکشن و جنایی دارد و از بازیگران ایرانی و فنلاندی بهره برده است. 

 

 

▪  جوایز و برترین‌ها در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ :

بهترین فیلم

  • فیلم برف آخر به تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی
  • فیلم علف‌زار به تهیه‌کنندگی بهرام رادان
  • فیلم موقعیت مهدی به تهیه‌کنندگی حبیب‌اله والی‌نژاد - برنده
  • فیلم نگهبان شب به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی

بهترین کارگردانی

  • هادی حجازی‌فر برای فیلم موقعیت مهدی
  • کاظم دانشی برای فیلم علف‌زار
  • بهروز شعیبی برای فیلم بدون قرار قبلی
  • هادی محقق برای فیلم درب (دیپلم افتخار)
  • امیرحسین عسگری برای فیلم برف آخر (جایزه ویژه هیئت داوران)
  • رضا میرکریمی برای فیلم نگهبان شب

کارگردانی بهترین فیلم اول

  • فیلم بی‌رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری
  • فیلم علف‌زار به کارگردانی کاظم دانشی
  • فیلم ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس
  • فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر-برنده

بهترین فیلمنامه

  • ابراهیم امینی و هادی حجازی‌فر (فیلم موقعیت مهدی)
  • فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی (فیلم بدون قرار قبلی)
  • کاظم دانشی (فیلم علف‌زار)-برنده
  • امیرحسین عسگری، امیرمحمد عبدی و سیدحسن حسینی (فیلم برف آخر)
  • رضا میرکریمی و محمد داوودی (فیلم نگهبان شب)

بهترین بازیگر نقش اول زن

  • سارا بهرامی (فیلم علف‌زار)
  • ژیلا شاهی (فیلم موقعیت مهدی)
  • طناز طباطبایی (فیلم بی‌رویا)-برنده
  • لاله مرزبان (فیلم نگهبان شب)
  • لادن مستوفی (فیلم برف آخر)

بهترین بازیگر نقش اول مرد

  • تورج الوند (فیلم نگهبان شب)
  • پژمان جمشیدی (فیلم علف‌زار)
  • امین حیایی (فیلم برف آخر)-برنده
  • مهدی نصرتی (فیلم ضد)

بهترین نقش مکمل زن

  • صدف اسپهبدی (فیلم علف زار)
  • فرشته حسینی (فیلم دسته دختران) (دیپلم افتخار)
  • صفورا خوش‌طینت (فیلم نگهبان شب)
  • شادی کرم‌رودی (فیلم بی‌رویا)
  • لیندا کیانی (فیلم ضد)
  • نوشین مسعودیان (فیلم برف آخر)

بهترین نقش مکمل مرد

  • پیام احمدی‌نیا (فیلم ملاقات خصوصی)
  • علی‌اکبر اصانلو (فیلم نگهبان شب) (دیپلم افتخار)
  • روح‌اله زمانی (فیلم موقعیت مهدی)
  • مهدی زمین‌پرداز (فیلم علف‌زار)
  • نادر سلیمانی (فیلم ضد)-برنده
  • مجید صالحی (فیلم برف آخر)

بهترین فیلمبرداری

  • وحید ابراهیمی (فیلم موقعیت مهدی)
  • علیرضا برازنده (فیلم شهرک)
  • هادی بهروز فیلم علف‌زار)
  • محمد حدادی (فیلم بدون قرار قبلی)
  • آرمان فیاض (فیلم برف آخر)-برنده

بهترین تدوین

  • ژیلا ایپکچی (فیلم شهرک)
  • حسین جمشیدی گوهری (فیلم موقعیت مهدی)
  • سپیده عبدالوهاب (فیلم خائن‌کشی)
  • حمید نجفی‌راد (فیلم دسته دختران و علف‌زار)-برنده

بهترین موسیقی متن

  • حبیب خزایی‌فر (فیلم مرد بازنده)
  • فردین خلعتبری (فیلم ماهان و هناس)
  • مسعود سخاوت‌دوست (فیلم موقعیت مهدی)-برنده
  • بهزاد عبدی (فیلم علف‌زار) (دیپلم افتخار)-برنده

بهترین صداگذاری

  • فرامرز ابوالصدق (فیلم دسته دختران)
  • امین شریفی (فیلم ضد)
  • علیرضا علویان (فیلم‌های علف‌زار و بدون قرار قبلی)-برنده
  • امیرحسین قاسمی (فیلم‌های خائن‌کشی و نگهبان شب)
  • نعیم مسچیان (فیلم ۲۸۸۸)

بهترین صدابرداری

  • مهدی ابراهیم‌زاده (فیلم دسته دختران)
  • بابک اردلان (فیلم شادروان)
  • مسیح حدپور سراج (فیلم موقعیت مهدی)-برنده
  • عباس رستگارپور (فیلم بدون قرار قبلی)
  • امیر نوبخت حقیقی (فیلم شب طلایی)

بهترین طراحی لباس

  • بهزاد آقابیگی (فیلم موقعیت مهدی)
  • مارال جیرانی (فیلم خائن‌کشی)-برنده
  • فاطمه صفری‌زاده (فیلم شادروان)
  • زهرا صمدی (فیلم نگهبان شب)
  • علی نصیری‌نیا (فیلم برف آخر)

بهترین طراحی صحنه

  • سهیل دانش‌اشراقی (فیلم خائن‌کشی)
  • امیر زاغری (فیلم موقعیت مهدی)
  • محمدرضا شجاعی (فیلم دسته دختران و ضد)-برنده
  • آیدین ظریف (فیلم ۲۸۸۸)
  • علی نصیری‌نیا (فیلم برف آخر)

بهترین جلوه‌های بصری

  • محمد برادران (فیلم خائن‌کشی)
  • امین پهلوان‌زاده (فیلم مرد بازنده)
  • کامیار شفیع‌پور (فیلم برف آخر)
  • فرید ناظرفصیحی (فیلم بیرو)
  • حسن نجفی و امیر ولی‌خانی (فیلم دسته دختران)-برنده

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی

  • آرش آقابیگ (فیلم خائن‌کشی و شهرک)
  • حمید رسولیان (فیلم ضد)
  • محسن روزبهانی و کاووس روزبهانی (فیلم دسته دختران)
  • ایمان کرمیان (فیلم موقعیت مهدی)-برنده

بهترین چهره‌پردازی

  • مونا جعفری (فیلم علف‌زار)
  • شهرام خلج (فیلم موقعیت مهدی)
  • عظیم فراین (فیلم بیرو)
  • مرتضی کهزادی (فیلم ضد)
  • امید گلزاده (فیلم‌های برف آخر و شادروان)-برنده

سیمرغ زرین جشنواره چهلم فیلم فجر

  • فیلم بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی)

بهتری عکس فیلم

  • امید صالحی (فیلم آتابای)
  • فتاح ذی‌نوری (فیلم زیرنور کم)
  • حبیب مجیدی (فیلم منصور)-برنده

بهترین پوستر فیلم

  • عرفان بهکار مهربانی (فیلم گورکن)
  • محمد تقی‌پور (فیلم منصور)
  • احسان برآبادی (فیلم پیرمردها نمی‌میرند)-برنده

بهترین آنونس و تیزر فیلم

  • روح‌اله موحدی (فیلم سیاه باز)
  • کیومرث بیک‌زند (فیلم بی‌همه‌چیز)
  • امید میرزایی (فیلم‌های صحنه‌زنی و تک تیرانداز)-برنده

بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی

  • ارفاق-برنده
  • گذشته
  • ویار

بهترین فیلم‌های مستند

  • احتضار-برنده
  • دبستان پارسی
  • سرباز شماره صفر

 

 

ثبت نظر

ارسال