فیلم Oppenheimer در فهرست پرفروش‌ترین‌های تاریخ

فیلم Oppenheimer در فهرست پرفروش‌ترین‌های تاریخ

تازه‌ترین ساخته «کریستفر نولان» از ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرده است.

جمعه 20 مرداد 1402 ساعت 11:44
گروه خبری سایت هنرنامه امروز

خر هفته گذشته فیلم «اپنهایمر» (Oppenheimer) از فروش جهانی ۵۰۰ میلیون دلاری و «باربی» (Barbie) از فروش ۱ میلیارد دلاری عبور کردند. «باربنهایمر» رکوردهای زیادی را پس از سه هفته شکسته‌اند اما تازه‌ترین ساخته «کریستفر نولان» علاوه بر تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ درباره جنگ جهانی دوم، به فهرست پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینمای جهان با رده سنی بزرگسال (R) راه پیدا کرد. این فیلم تا امروز بیش از ۵۷۸ میلیون دلار فروخته است.

«اپنهایمر» چهارشنبه این هفته از «پنجاه طیف گری» (Fifty Shades of Grey) عبور کرد و به این فهرست راه پیدا کرد. «جوکر» (Joker) با ۱.۰۷۴ میلیارد دلار در صدر است و فیلم‌های «ددپول ۲» (Deadpool 2) با ۷۸۵.۸ میلیون دلار، «ددپول» (Deadpool) با ۷۸۲.۸ میلیون دلار، «بارگذاری مجدد ماتریکس» (The Matrix Reloaded) با ۷۴۱.۸ میلیون دلار، «آن» (It) با ۷۰۱.۸ میلیون دلار، «کارآگاه محله چینی‌ها ۳» (Detective Chinatown 3) با ۶۸۶.۲ میلیون دلار، «لوگان» (Logan) با ۶۱۹.۱ میلیون دلار، «مصائب مسیح» (The Passion of the Christ) با ۶۱۲ میلیون دلار، و «خماری ۲» (The Hangover Part II) با ۵۸۶.۷ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فیلم نولان در میان پرفروش‌ترین‌های تاریخ آمریکا نیز بالاتر از «پلیس بورلی هیلز» (Beverly Hills Cop) در رده دهم قرار دارد. «مصائب مسیح» در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم تاریخ آمریکا با رده سنی بزرگسال است.

نولان پیش‌تر گفته بود که امکان کاهش بودجه «اپنهایمر» را نداشته است: «فیلمی که می‌خواستم بسازم را نمی‌شد کوچک‌تر ساخت. بحث پول و بودجه مطرح نیست –عظمت داستان برای من جذابیت داشت. این حقیقت که اپنهایمر و همکاران دانشمندش نمی‌توانستند کاملاً این احتمال را از بین ببرند که ممکن بود جو زمین را به آتش بکشند و تمام دنیا را نابود کنند، اما به هر حال آزمایش را عملی کردند – تصور اینکه یک نفر از جانب همه ما و نسل‌های بعدی ما چنین خطری کرده است. مسئله‌ای مهم‌تر از این وجود ندارد.»

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه نولان تا امروز «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) با بیش از ۱ میلیارد دلار است.

ثبت نظر

ارسال